Sidor

2 jan. 2017

Nyårslöften

Avokadosmörgåsar alltså!!


Man brukar ju ge nyårslöften; lova bli sitt bästa jag. Det är fullproppat med folk på gymmen till exempel. Folk börjar äta hälsosammare, slutar supa (tipaton tammikuu), börjar motionera, börjar spara... men nyår är ju en helt bra tid att börja med något bra. Speciellt måndag efter nyår är en extra bra dag.

Jag skall (min kära mor och far med) bli liite hälsosammare och sluta äta socker. Vi börjar med 100 sockerfria dagar.
100!!
Jag vet inte när jag skulle ha varit utan godis o sött så länge sist. Kanske aldrig. 
Såntdär sött godis klarar jag mig utan, men choklad... kan man leva utan choklad?
Såndär riktig choklad (80%) måste ju vara ett litet undantag när det känns som att världen rasar samman. Dessutom har jag ju mitt supergoda chokokaffe!

Så 100 dagar från idag. Det är ungefär fram till påsk. 
Efter påsk börjar det bli vår! Tänk va härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar