Sidor

2 jan. 2017

Årsresume del 2

April

 

I april började jag med långfrukostar; en massa kaffe och frukost bestående av mängder med frukt (helst melon, jag åt vansinniga mängder honungsmelon,vattenmelon... granola och yoghurt.
Långfrukost, hur hade du tid med det, du jobbade ju?
Den 11.4 for jag på sjukledigt. Efter det var jag en enda liten halvdag på jobb, resten var jag sjukledigt! Det var på grund av graviditeten; min rygg gav helt enkelt upp, det var hemskt! Så jag blev sjukskriven, men inte sängbunden iallafall. Min bästa vän var min pilatesboll, det var det enda jag kunde sitta på. Liga i sängen eller sitta på pilatesbollen.
HOHHO!

 

Vi köpte en soffa till terassen. Den har jag suttit och nött mycket på! Då vi har sol där hela förmiddagen, såå härligt med långfrukost där ute i solen alltså!



Maj
 
I maj var det varmt på min kära terass, och långfrukostarna blev en vana trogen. Helst 2 timmar varje förmiddag satt jag i solen och lyssnade på poddar. Jag var också på gravid-massage, gick på café, var och hälsade på till jeppis... jisses vilken lugn månad alltså.

Maj 2016 var också första gången i mitt liv som jag aktivt följt med VM o ishockey. Jag visste vilka lag som  spelade när, hur det gick, vem som hade vunnit vilka matcher och vem som gick vidare. Aldrig förr har dethär evenemanget intresserat mej det minsta, men NU!

 Juni

Det var två veckor som var extremt varma, någongång här i maj-juni. Jag har aldrig varit så dålig på att hantera värme som då jag var gravid! Det var för varmt, jämt och ständigt!
Sen kom kvällen vi for till Tokmanni för att köpa  myggnät till sovrumsfönstret och terassdörren. Efter det så var dörren och fönstret öppet mer eller mindre dygnet runt. Inte för att det hjälpte stort när det var som varmast, men det kändes lite bättre iallafall.
Såhär såg jag ut i v. 36, i slutet av juni

 När jag kikade lite om vad jag hade skrivit om i juni, hittade jag något roligt; att jag hade börjat vakna 5 tiden på mornarna och varit pigg (och ibland 4). 
Vet ni när Harald vaknar på mornen? 
5! Ibland 4!Sedär, redan då var lillen morgonpigg. Eller ja, han stiger ju inte upp, han skall bara ha mat. Men ibland brukar han lämna och prata en stund också..


Annat roligt i juni var min babyshower! Jag har ingen bild på alla som var där, det är ju lite synd..
Men jisses vad roligt det var! Jag är något snabbare på att byta blöja nu (tänk om jag fortfarande skulle ta 4 minuter på mej att byta en blöja? som bara den delen av blöjbytet att ta av byxorna och på med blöjan?)

Vi gjorde mycket i juni; piknickade på playa carpella, shoppade kläder som passade hela vägen runt magen, firade midsommar, grillade, bäddade vagnen... 

Åå vilken bra månad juni var! Nästan bästa på hela året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar