Sidor

3 jan. 2017

Årsresume del3

Juli

 

Vi trodde ju att vi skulle få en julibebis. Vi hade fått höra att han kommer troligen 1-2 veckor tidigare än beräknat. Tänk så fel man kan ha, han kom ju en vecka för sent! Därför blev juli så lång med ett enda väntas...
Men Anders var hemma med mej, han hade semester hela juli! Så roligt!
Vi spenderade lite tid hemma och lite tid norrut. Lite tid på Replot och lite tid på bostadsmässan i Seinäjoki. Lite Öja och lite Vasklot.

Vecka 37+1
 Bostadsmässan var riktigt spännande, jag var senast på bostadsmässa typ -94...
Lite onödigt spännande var det att gå ner för blöta trappor med en så stor mage att jag inte riktigt såg trappstegen, utan fick gå lite sidlängs för att klara av att gå ner! 

Saltkaret på Björkö
Vecka 40+0


Augusti

Där i början på augusti bakade jag som aldrig förr.
Kex, muffins, bullar... bara för att om man sätter en deg på jäsning så kommer värkarna igång, hade jag hört. Men nej. 
Det var efter en chokladkaka med toscatäcke som jag bakade på onsdagen, då kom värkarna igång till kvällen! Och 40 timmar senare kom Harald!

 

Jisses vad liten han var då alltså...
Mer finns väl inte att säga om augusti. Anders var hemma med oss 3 veckor, det var nog skönt! Det var den tiden som Harald ammade 1,5-2 timmar i gången, så det tog ju halva dygnet mer eller mindre.  Han sov hela dagarna och hade en vakenperiod mellan 21-02, det var lite fantastiskt. Han var inte arg eller så, bara pigg och ville inte sova. 
Han brukar inte vara uppe så länge längre. Då är han isåfall uppe igen.

Hemkommen lillknodd, 3 dagar gammal
Första prismaturen, lillknodd 3 veckor

 September

Jag tror vi måra åpå i september. Vi var och köpte babygym, babysitter... lite smått och gott som är bra och ha. Det behövdes kanske inte så mycket annat. Det var bara han och jag, och det är det ännu.


I september var jag på min första "mors vila", och var på bio med Marika och kollade när Bridget Jones fick baby! Riiktigt bra film. 
Jag satt där i biosalongen och var lite nervös hur pojkarna skulle klara sig hemma. Och när jag kom hem fick jag se att Harald hade sovit hela tiden jag hade varit borta! Jahapp.. Men det var ju bra i och för sej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar