Sidor

4 jan. 2017

Årsresume del 4

Oktober

I oktober började Harald skrika på kvällarna. sådär 2-3 timmar VARJE kväll.
Nu runt jul slutade han! Oj va skönt kan jag lova. Det var inte direkt kolik han hade, men någonsorts kvällsskräck sysslade han med. I vagnen kunde han sova, men inte inne i sin säng. Jisses va skönt om det är över nu!


 
I oktober blev lillknodden döpt! Det är lite fånigt, för jag var så in i att se på när Harald försökte slå Anders på näsan, så jag hängde inte riktigt med vad prästen pratade om. Men det jag hörde var riktigt fint. Det var ett litet dop med bara våra familjer, så det var riktigt mysigt såleis. 
Det tror jag Harald tyckte också, han är inte så för mycket folk på samma gång. Men han somnade när vi skulle dricka kaffe, det är kanske tungt att bli döpt. 



I oktober började jag träffa mammagruppen. Riktigt trevliga flickor! Även om jag känner mej lite outside som enda icke-infödd-korsholmare (typ). Flera av de andra känner ju varandra från förr, gått i högstadie ilag eller är från samma by. Men vad gör nu det säg! Vi träffas "regelbundet" ungefär varannan var tredje vecka, med en lite längre paus över jul. Två gånger träffades vi vid rådgivningen, men nu träffas vi hemma hos och däremellan snackas det på vår facebookgrupp! 


November
Det snöade mycket i november

Jag har flera kompisar som fick baby 2016, två av dem i november! Det var nog lite babyboomår!

Julförberedelser!
I november var första gången vi lämnade Harald med barnvakt. Kan hända att det var jag som var mest nervös. Men det hade gått helt okej! 
Pleppopjäsen var bra, iallafall första akten. Andra akten var jag lite off och ville hem till Harald...
Jag träffade en gammal klasskamrat där, som också hade fått lämna barnen hemma och farit på tumis med sin karl till Vasa. Hon höll helt och hållet med om att man kan behöva paus hemmifrån och ta med karln också.

I november började lillflinken rulla från rygg till mage! Det var lite häftigt! Det var först på nyårsafton som han började rulla från mage till rygg utan att slå i huvudet och börja ropa.




December

December 2016 måste ha varit den kortaste adventstid jag varit med om, tiden bara flög iväg!

Det var vårt första år med julgran i Böle. Egentligen hade vi inte tänkt skaffa någon, men vi råkade ju hitta en nerhuggd grantopp, så man måste ju passa på när tillfälle ges!



Det var vårt år! 
Ett väldigt coolt år.
Folk säger att det var ett riktigt skitår, men om jag bara ser på mitt egna personliga år så var det ju ett riktigt fantastiskt år! Och 2017 blir nog minst lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar