Sidor

1 jan. 2017

Årsresume del 1

Januari

Denhär bilden är från andra ultraljudet i v 20

Det jag minns bäst med januari, var då vi var på vårt första ultraljud den 11.1 kl 8!
Det var så häftigt, så coolt! Att få se på en skärm att jag faktiskt hade en liten bebis i magen! Att se att han levde och andades! Och få veta att det högst troligen var en pojke! (och det var det ju också) 
Just då kändes det sådär påriktigt!

Så i januari sysslade vi med något nervöst; berätta att vi skulle få baby. Aldrig i mitt liv har jag varit så nervös inför något i hela mitt liv. Vi ville ju berätta det personligen åt våra familjer och vänner (i den mån det nu gick), men vet ni vem jag berättade åt allra först?
Åt Jenny på jobbet! Mitt i vårt smörgåslagande en tidig tisdagsmorgon.
Mest för att jag behövde lite pepp när jag hade tänkt berätta om det till chefen.

Vi fick med oss ultrabilderna och funderade ut det roligaste sättet att berätta det åt dem på hemmafronten.
Sjuukt spännande! 
Men vi tog med oss ultrabilderna, lade dem i några norska kroner som de skulle ha med sej.
Och gav dem åt pappa. Alltså den minen min mamma hade! Hon lämnade och bara gapade!
Alltså det var ju ROLIGT!
Min syster hade också lämnat och flinat när jag sa "grattis, hur känns de o bli moster?". Hon hade egentligen velat vara där då mamma fick veta de bara för att få se hennes min också...

Resten av januari spenderade vi alltså till att berätta det för ALLA! Lika spännande var det varje gång, tyckte vi!


Februari



I februari fyllde jag 26. Det firade jag och Anders med att fara till Wazaca på middag.
Det var såå gott!!
Vet ni vad som hände på vägen dit?
Jo vi blev omkörda av en bil med några 18-20 åriga pojkar i, som la upp fingret åt oss.
Jaha, så va me de?
Det var inte en gång, eller två gånger. Utan om och om igen lade en av dem ut armen genom fönstret och visade långfingret! Vi vet inte varför, men det var ju så dumt...
Vissa saker kommer man ihåg!

 

I februari får man köpa tulpaner! Det är få saker som är positivt med februari, men de positiva sakerna är tulpaner, min födelsedag och fastlagstisdag/fastlagsbullar!

 

I februari firade vi min svärfars 60-årsdag på Powerpark! Det blev gocart och middag!
Riktigt roligt med allihopa samlade.

Mars

I mars var det min pappa som fyllde 60! Det firades på Strandis med middag. 
Såå god mat de hadde där alltså!



 I mars började vi shoppa babysaker; kläder, vagn, amningskudde... Aldrig hade jag väl trott att den kudden skulle bli så använd, den var nog minsann värd pengarna! Den är bra amningskudde, Harald sov på den när han var mindre och jag sov med den i stort sett hela graviditeten.

 

Det var påsk i mars. Vi hade någongång nån plan att åka på sparesa över påsk, men så var det det ena med det andra (bl.a. att man inte fick någon massage på påsk, för spaavdelningen i Uleåborg var stängd. PÅ PÅSK!). Så det blev inget. Så vi var hemma. 
Och jag var riktigt ensam hemma i Larsmo, det var riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar