Sidor

10 juni 2016

"Vad gör du hela dagarna?"

Gissa hur länge jag har varit ledig!
Kom igen, gissa!

Sedan 11.4! Då for jag på sjukskrivning i en vecka. Trodde jag. Trodde sambon.
Trodde ingen annan.
Så jag var en morgon ca. 2 h på jobb, för att sedan få förlängning på mitt sjukledighetsbestyr. Jahapp. 

Sedan var det permittering, och nu sist och slutligen är det sommarsemester före mammalediheten som börjar vid midsommar.

Så, vad gör jag om dagarna? 
Somliga dagar är jag knappt hemma, andra städar jag och ibland drar jag mej helst in ur soffan alls.

Men till exempel idag!

7:00 
Jag steg upp, lyssnade på extrem och åt frukost

8:00
Såg en film jag trodde jag inte sett förr. Det hade jag tydligen, men jag trodde att jag inte gjort det. Pitch perfect heter den, riktigt bra!

10-tiden 
Då ringde jag min chef och funderade när jag får semesterlön, om jag samlar semesterdagar under mamma- och föräldraledigheten och lite sånt matnyttigt..

Sedan fördrev jag dagen med undanstädning i köket, X3M, marängklottor, Hells Kitchen, barnrumfunderingar och lunch.

14:30 for jag till Mirellas. Hon hade marängtårta och kaffe! ♡

Hon hade köpt jordgubbar till mej också, så att jag kan sitta och mumsa på maränger och jordgubbar hela kvällen!


16:30
Matdags för Anders. Eller iallafall for jag hem och kollade om han var hemma och ville ha mat. Han var hemma och åt choklad.
Middagen blev Italiensk spagetti med "naating skuti" (idag maletkött av älg)



Och nu sitter jag här och kikar på Jollyrooms rea och lyssnar på musiken som Anders spelar åt mej. 

Så det var idag! Om det inte hade regnat så förskräckligt hade jag nog klämt in en promenad också! 

Ne nu tar vi helg, trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar