Sidor

9 juni 2016

33+0; veckans mage

Vecka 33! Jisses han kommer ju snart ut! 

Jag drömd inatt att han låg i vagnen och vred sig längs sufletten, men jag fick inte mata honom på några dagar ennu. Endå sket han mycket och ofta! Och han kunde bara använda ett klädesplagg en gång, för annars så bara skrek han.
Jag hade också blivit mamma till min kusin på någon vänster... det är nog lite lustigt vad huvudet kan hitta på om natten..

Men vecka 33.
Ungen är nu strax på 40 cm lång och väger lite på 2 kg. Ju trångare det blir i magen ju långsammare blir babyrörelserna (står det i appen), min unge sparkar hårt och mycket med fokus på höftbenet. Härligt.
Själv är jag trött, sover dåligt och har en vidrig halsbränna. Underbart.

Veckans mage; v.33+0

Jag hade stora planer om att städa idag. Jag kom så långt att jag fick städat undan i köket och lagt igång diskmaskinen.
Men det är ju kallt, blåsigt och tråkigt! 

Stormen Salomon märkte vi inte av alls, fast jag läste på facebook om folk som hade svårt att sova på grund av regn och blåst (Just blåst och regn stör int mitt sovande).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar