Sidor

8 juni 2016

Fazer cafe och lillens loppis

Igår sken solen, det var varmt och Marika var ledig!

Vi var och testade Fazer Cafe på Vasa torg. När vi kom in dit tänkte jag få hicka.
Okej, jag vet att jag alltid ha blivit irriterad på människor som gnäller på priser och helst vill ha allting gratis här i världen; men priserna på Fazer!
6,40 för en kakbit? Jisses... nej.
Att betala 5,50€ för en smaskig sommarcroissant med en kaffe (där påtåren ingår!) kändes ju nog helt okej, men det var något erbjudande på det. 

Men det var gott, utan vidare. Vi var nöjda båda två (hennes bakverk bestod av en massiv hög av nötter, såg ju nästan nyttig ut!). Cafet var ganska fullt, trevlig personal och allmänt bara trevligt!  

Och så var vi till Lillens Loppis i Gerby. Ett loppis bara för barngrejs! Riktigt fräsch o fin lokal, alla små kläder på små klädhängare och kvinnor med stora magar eller barnvagnar. Jag skulle ha kunnat köpa med mig det mesta därifrån.

Det jag var på jakt efter var något mjukt att ha längs kanterna i vaggan. Jag hittade något som var gjort för spjälsäng, men i riktigt bra skick och för bara 2,50€! Jag hittade inga tvättråd på den, men vi får se om den klarar sig i tvättmaskin på 40 grader..

Sen hittade jag skjortor. Fina små skjortor med matchande byxor, som eventuellt skulle kunna passa till jul! (De påminde lite om Andersas skjortor... så de kan ha lika på jul! ♡)
Och sen en reflex-VadDetNuHeter att ha på barnvagnen och babyskyddet! 
Riktigt som fyndat. Dit mpst jag nog flere gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar