Sidor

11 apr. 2016

Vår!

Idag påstår vår termometer att det är 15 grader varmt ute! Det tror jag lite sådär halvt på, men lite varmt var det nog. Blåsten var däremot kall!

Imorse var jag fram o tibak på jobb. Sedan var det nog bara att ge upp den envishet som hade tagit mig sit, och inse att det går int. Helt enkelt.
Så hem via sjukhuset (dit jag ännu skall ringa i eftermiddag), så får se om jag lämnar på sjukledigt från o med nu. Det skulle ju vara lite trist...

Så för att inte gå sönder här hemma, åt jag lunch och for sedan ut o gå. Jag sökte efter lite vår, och hittade både det ena o det andra. Tussilagon fanns längs alla blöta diken, ett skal av en snigel (iallafall såg det tomt ut), våra egna tulpaner som börjar komma upp ( de var lite dåligt nergrävda, så de växte PÅ jorden, så de fick lite kord på sig nu), och våra Böle-fasaner är tillbaka! Jag villa fota den ståtliga fågeln, men han blev lite rädd då jag stod och tittade på honom...



Och imorse där vid kl. 6, var det ljust! Inte sådärhelt ljust, men de var ljust!
Alltså nan blir ju så glad! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar