Sidor

12 feb. 2016

Bloggbikten 2.0

Silja Therese har tidigard lagat en bloggbikt, och nu har hon lagat en ny!
Jag lagade aldrig den tidigare, men jag tänkte jag kan laga den nya och se vart det leder!

Bloggbikt 2.0

Hur har det nya bloggåret börjat?
Ja.. trögt? Jag menar, jag har skrivit 12 inlägg hittills iår, det ör ju nästan pinsamt lite! Men jag har en relativt bra anledning; alla mina tankar har endast kretsat kring vår graviditet nu den senaste tiden. Detta kunde jag inte skriva om på bloggen på ett tag, eftersom det vore ett taskigt sätt för nära och kära att få reda på det på. Och vi ville inte säga något till våra nära och kära före ultraljudet. 
Så här är vi nu.

Uppnådde du dina bloggmål under 2015?
Jag hade nog inga gigantiskta bloggrelaterade mål under 2015. Det var eventuellt att skriva lite mera än året innan. Och det lyckades jag väl med!

Hur tycker du att stämningen är i den finlandssvenska bloggsfären för tillfället?
Jag har inte känt av något speciellt, lite finlandssvenskt kanske?

Skriver du "provocerande inlägg" eller teman som yr upp stora känslor för att öka läsarantalet/Tror du bloggare gör det?
Inte jag nej, jag ser inte vad just jag skulle vinna på den typen av "läsartävling". Men absolut tror jag att det finns bloggare som gör det, men det känns lite mera rikssvenskt än finlandssvenskt..

Tycker du att det finns någon avundssjuka eller så bland de Finlandssvenska bloggarna?
Inte sådär uppenbar, nej. Det finns alltid folk som vill ha så mycket som möjligt eller uppnå någon speciellt, och om någon annan får det eller uppnår den speciella ställningen, så kan förståss någon annan bli avundsjuk. Folk kan ha lite svårt att vara glada för andras skull ibland..

Vad tror du är avgörande för att en blogg skall vara "stor" i den Finlandssvenska sfären?
JAG tror att den skall vara omfattande men personlig utan att vara dryg. Jag tycker om att läsa bloggar med lite privatliv, lite åsikter och lite allmän vardag.

Tvivlar du någonsin på din blogg?
Nej. Bara nej. Det kan tillexempel bero på att jag inte har ett mål med bloggen, kanske.

Publicerar du fler än ett inlägg om dagen på Finlnadssvenska Bloggare på Facebook?
Nej.. men jag skriver inte varje dag på bloggen, knappast flera gånger om dagen så att jag skulle ha något behov av att publicera det så många gånger.

Bekänn vad du önskar vore annorlunda i den Finlandssvenska bloggvärlden
Oj.. tänk om alla skulle vara lite modigare att kommentera varandras bloggar.  Inga troll, inga haters, bara trevliga kommentarer på bra emmer dåliga saker om inlägget eller något sådant.

Och sist men inte minst, hur går det egentligen med din bloggstatistik?
Ja.. den går lite upp och ner, beror på vad jag har skrivit om och om jag har publicerat det på facebook eller inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar