Sidor

11 feb. 2016

Att lära känna mitt nya jag; hormoner?

Mina hormoner är numera åt skogen. Ja, åt skogen.
Mitt problem?
Jag skyller på graviditet.

What?

Vänta, gravid? Jag?
Jo!
29.7 2016 väntar vi en liten version av oss!!

Så i samband med dethär lär jag känna en ny sida av mig själv; delvis väldigt pigg, väldigt pratglad och väldigt sällskapssjuk.
Däremellan fruktansvärt arg, irriterad, trött och vill gräva ner mej i en grop och inte se en människa.
Allra bäst är det att vara allt på en gång.
Alla humör drabbar alla som är för nära, kända som okända.
Idag drabbade det en man som stod bakom mej i kassakön;

Jag stod och plockade upp mina varor på kassabandet. En man bakom mig ställer plötsligt sina grejer på bandet.
En sekund funderar jag på att bucka ner hans saker på golvet. Nästa sekund sr jag honom i ögonen och säger "jag lägger inte upp mera saker på bandet före du tar bort dina".
Jag vet inte i vilket tonfall eller hur högt jag sade det, men karln såg lite skrämd ut. Kassapojken tittar konstigt på mig och tanterna i kön brevid lämnar med lätt gapande munnar och tittar på. Karln tar genast bort sina varor och väntar tills jag är klar och har lagt upp dendär pinnen efter mina varor.

Där ser man.

Men det går över sen, där närmare augusti senast.
Nu ser vi framemot sommaren av helt andra orsaker än värme och sånt!



Så ikväll var jag på kaffe och de godaste bananmuffins jag någonsin ätit till Mirellas. Hon skulle på möte, så det blev en väldigt kort kaffe, men väldigt kvalitativ kvalitetstid (här passar vi ihop ord alltså)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar