Sidor

8 jan. 2016

Biljard och Dognai

Idag får ni en suddig bild på något jag tyckte var skoj; biljard. 
Jag tycker om biljard! Visserligen är jag relativt värdelös på sporten, men att utföra den själv och ha roligt tycker jag om. 
MEN
Hur kan folk titta på? På rewell torg hade de ett biljardbord inburat, med kommentatorer o högtalare o läktare och PUBLIK! Var o en med sitt men... varför...


Jag har börjat tappa lusten med vasaborna. Om dessa var mina kunder på mitt förra jobb, var det kanske inte så jättekonstigt att jag tyckte de flesta var idioter.
Jag hittade några av dessa idioter idag;

Nr. 1
En man stod nere i parkeringsgrottan och rökte. RÖKTE! Nere i parkeringsgrottan! Har folk så lite att tänka med?

Nr. 2
Jag var och handlade lite smått vid citymarket. Efter mej i kön kommer en gubbe och lägger upp sina saker på bandet. Fast vi inte hade käppen mellan våra saker, märkte kassörskan att det bytte kund. 
Men hon rörde lite i gubbens ena kaffepaket. Bara lite, tog knappt tag i den.
Gubben fick spader! Gubben började härja och ropa åt den stackars flickan, något i stil med att om hon inte såg att det var hans saker! Om hon inte kan lägga märke till någonting, att inte jag skall betala för hans saker!

Jisses.
Nåja.

Nu är det bara två lediga dagar kvar av mitt kära jullov!
Skall bli riktigt skönt att komma tillbaks på jobb, faktiskt..
Jag blir lite rastlös av att gå här hemma hela dagarna

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar