Sidor

29 jan. 2012

Sitz och borttappad telefon?

Fredagen; en livlig dag. Vi var på sitz! Hela bunten av onyktra studeranden... de sålde alltså 160 biljetter. Det är ganska många männskor de! Men gissa vad? desålde inte 160 platser! De sålde typ 200! Ännu mera folk, äännu fullare ställe (på många sätt).
Men nåja, var inte så väldigt imponerad över denna sitz... De var för mycket folk. Dessutom fick jag sitta längst bort nästan, där hörde vi nästan ingenting!
Då jag for på denhär sitzen ville jag inte sitta på ändan, de gör ja jämt! Ja ville vara i typ mitten! Men nä, ja ska sitta på ändan längst bort, hämt!
Men trevligt bordssällskap hade jag iallafall!

De värsta som hände den kvällen var väl att jag gjorde bort mej totalt vid ollis.
Jag trodde alltså att jag hade tappat bort telefonen. Ja va helt överbevist om att jag hade den i halarfickan!
Så, jag gick till DJ; båse och frågade efter den, till baren, vid wc;n, vid narikkan, där ute. Överallt jag kunde! Storgråtand for jag tillbaks till mitt sällskap och satt och tröstade mej en stund i pojkvännens famn. Han funderade var jag hade den sist, vilket jag inte var säker på. Jag trodde att jag hade med den, men senast jag pratade i den så var där ute. Så när vi for till narikkan och ville se efter i min jackficka, såklart den var där då!! Kände mej riktigt dum efter det...
Men kul had vi!

Igår fick jag också veta att föräldrarna tänker flytta. Dethär känns ju som en mindre katastrof. Men det känns ju bättre då de ändå skall ha nån storts terass på nya stället, åså får ja ett eget rum att sova i. Jag bor ju endå där då jag e hemma! Åså har ja ju myki saker där!
Men lite jobbigt är det ju nog att de flyttar, men om de inte vill sköta dedär huset nåmer, så int kan de ju måsta de heller, men lite hemlös känner jag mej nog nu...
Även om Vasa borde vara mitt hemma nu, de e ju här jag bor mest. Men no far jag ju hem till mamma jag ännu och bor emellan.
Men int kommer jag ju att flytta hem nåmer int. Sådär riktigt FLYTTA hem.
Men iallafall! Jag tycker det alltid är lika hemskt att flytta.
Vissa kanske behöver miljöombyte, men ja e int så säker på att det gäller mej också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar