Sidor

7 jan. 2012

Förlovningsfester

Förlovningsfester är en trevlig sak! En tillfälle att fira ett lyckligt par! Det är nästan lika härligt som bröllop. Mitt i allt annat lite smått eländigt, är det trevligt att se andra glada ;)
Har varit på ett sådant idag, de är verkligen ett sött par! Även om jag tycker att det låter dumt att säga "lycka till" till någon som förlovar sig, kanske det endå passar. Jag tycker det låter så... konstigt! Man kan väl önska någon lycka till om de skall göra nånting, som att flytta ihop! Men om de förlovar sig så skickar man väl lyckönskningar?
Mittiallt är det samma sak, men endå! Man skall väl ha en åsikt, det lär vara en bra sak...

Det är kasnke därför folk bloggar? För att få dela sina tankat, åsikter och allmänna kommentarer med andra!

Helgen fortsätter i ledighetens tecken; imorgon skall vi och dricka kaffe till syster som fyller år på söndag, och sedan på kvällen till å'lääris på middag med kompis! Blir mysigt ;)

Sedan är det väl att börja samla sig inför måndagen; det gäller att börja söka sommarjobb/praktikplats! Nervös som bara va; det är läskigt att ringa! Kanske om jag skulle fara dit och hälsa på istället? Även om det känns lite dumt det också.... Kanske bäst att ringa? Huij, börjar bli så obehagligt nervös nu!!!

En annan sak jag också borde komma ihåg, är väl att boka tid hos studiehandledaren och diskutera min framtid, och hur jag i all världen skall lyckas bli klar med denhär skolan nångång, förhoppningsvis i tid... om jag har tur!

Dethär var ett flummigt nattligt inlägg, men nånstans måst man ju skriv ner sina tankar om saker och ting! Om så även mitt i natten. Men nu är det kanske sova-tid; klockan är endå kvart före ett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar