Sidor

8 jan. 2012

Tillbaks i Vasa

Hemma i Vasa igen! Det känns nog mer och mer som hemma dethär nu.
Har haft ett jättehärligt jullov! Har gjort ganska lite, eller iallafall bara saker jag tycker om att göra; träffa folk och sånt...

Nåja, nu är det att börja tänka på skolan. Motivationen borde ha höjts under ledigheten, skulle man ju kunna tycka. Kanske, kanske inte. Men att börja året med den sämsyta och hemskaste lärare jag någonsin varit med om är ju en ganska dåligt start...
Annars så ser läseordningen nice ut; lediga måndagar o fredagar, minst! Någon vecka har jag bara lektion på tisdagar!

Min nya hälsosamma livsstil borde få en kickstart nu, så snart som möjligt! Tanken var att börja ta en promenad varje dag, förutom gymmet, men får väl se hur det artar sig. Just idag känns det helt enkelt inte rätt att göra någonting ansträngande! Men nya tag från måndag... Allt börjar från måndag! Det är en allmänt bra dag att börja med nya saker på, typ!

Söndagsfeelisen är som bortblåst! Had lite söndag igår jag, så de e lite njaaaa...
Men skalls e om det känns mera måndag imoron då än vad det har gjort på flera veckor! Imorgon borde jag fara på en mattelektion, boka tid hos studiehandledaren och ringa om sommarjobb! Läskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar