Sidor

21 jan. 2012

Bearnesås, slalom och vin

Äntligen helg! Alltid lika trevligt!
På lördagar kan man int ritkigt tressa..

Idag har vi sovit! till typ klocka 13... De kan man ju kalla sovmorgon! Men vi var ganska duktiga, vi var på gymmet där en 15-tiden. De e int så dåligt de! Duktiga va vi idag också...
När vi kom hem så prövade jag min nya hårmask-grej. Bara för att se om det skulle funka på mitt kråkbo till hår också, eller vad ja ska ta mej till med det!
Int vet ja om de e så stor skillnad, men skall testa de ett par gånger till iallafall.

Till kvällsmat lagade vi biffar med franska o bearnesås; absoluta favoriträtten ever!
Kanske inte det allra hälsosammaste, men syndigt gott på helgerna.
Och på lördagarna får man väl skämma bort sig?

Åså funderade vi på en slalomresa; för att ha råd med detta fick jag ringa mamma. Och min fantastiska mor berättade för mej att jag inte har nånting i en slalombacke att göra en hel helg, eftersom jag e alldeles för rädd för att åka ner för nånting högt uppifrån. Dessutom e ja dålig på slalom! I början kanske jag svänger ett par gånger, men oftast blir de störtlopp för min del..
Så det blev ingenting av det. Så vill min underbara sambo fara på det, så får han ta me sej en kompis istället. Men knappast far han heller. Men om han far, kan ju jag passa på att fara till Åbo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar