Sidor

5 feb. 2017

Ett halvår går så fort


Idag blir vår älskade lilla plutt 6 månader!  

Vår lilla plutt som vägde in på 7,6kg och 70 cm på vårt senaste rådgivningsbesök.
Vår lilla lilla plutt som äntligen börjat förstå att man måste öppna munnen för att få i sig maten som kommer flygande på skeden! Men han tycker om mat, vissa sorters mat. Han får börja äta själv nu, färdiga bitar som bara är att stoppa i munnen. Frukt och grönsaker och sånt!

Han är absolut den blygaste lilla människa jag vet. Det påpekade vår sköterska också, att han såg väldigt skeptisk ut och tittade på mig hela tiden som om han ville fråga om dethär är farligt eller okej.
Han är väldigt "hemma" av sig fortfarande, men det måste han väl få vara. 
En liten skogsmulle?

Att han blir 6 månader betyder att jag bara har 3 månader kvar av mammaledigheten. 
Alltså va? Jaha!
Så vi får se nu om jag kanske får börja jobba till hösten på deltid, men Harald börjar nog inte dagis. Sådär förhoppningsvis så får jag jobba lite kvällar och helger så Harald får vara med mig på dagen och Anders på kvällen isåfall, så kan vi fundera på det till början av nästa år om han börjar på dagis då istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar