Sidor

8 feb. 2017

Plockmat


 Vi har börjat med plockmat till Harald! Jag tycker att jag hade lagat en riktigt fin portion med sötpotatis, broccoli, kyckling och zucchini. Harald tyckte nog också att det såg fint ut, men han förstod nog inte riktigt vad det var som jag förväntade mig av honom...
Jag hade absolut inte förväntat mig att han skulle äta allt eller att han inte skulle klåtta runtomkring sig. Men jag hade väl inte riktigt väntat mig att han skulle ta en bit batat och slå iväg resten av maten med den.
Hoppsan!
 

Harald tyckte om broccili, den var lätt att hålla i och rolig att äta.  Bataten hade jag kokat för mycket så den gick bara sönder och zucchinin var för hal att hålla i. 
Nåja, bättre lycka nästa gång! 
Det som var kvar på tallriken mosades och åts med sked. Det var bäst så.
 
Lunch här, lunch där, lunch överallt!
Vi har börjat ge lite kött också. Vi har hunnit med kyckling och nöt (båda kokt maletkött).
Jag vet inte om det direkt är smaken det är fel på, det kanske är mera konsistensen. Iallafall hade jag blandat ner kycklingen ordentligt i den mosade bataten, likväl fick Harald sortera bort kycklingen och spottade ut den men svalde bataten.
Jahapp. Vi gör nya försök en annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar