Sidor

15 feb. 2017

En liten med förkylning

I februari brukar jag köpa blommor.
Det känns bra, och det blir så fint!

 En natt vaknade Harald med ett vrål. 
Inte ett "jag har tappat tutten IGEN"vrål.
Eller ett "shit vad jag är HUNGRIG"vrål.
Inte ens ett "varför i HELA FRIDENS namn är jag VAKEN"vrål.
Utan ett riktigt panikvrål!

Så gick det till då Harald fick sin första förkylning.
Utan feber som tur!
 Men en förkylning med lite hosta och en väldigt snorig näsa.
Det är inte så lätt att vara liten med en snorig näsa som inte går att andas med, när man verkligen behöver andas med näsan då man ammar! 
Så det gick bättre att äta gröt igår än vad det gick att amma. Men när vi väl fick till amningen med den snoriga näsan så kunde han hålla på 45-60min. Men han åt ju då iallafall!

Igår köpte Anders hem lite saltlösningsdroppar åt honom. Tänk vad något kan vara opopulärt! 
Det var nästan värre än nässugen! Efter lite skrik, vrål och blickar som sa "hur KAN du göra såhär mot mej!?", så blir nog näsan bättre och bättre. 
Så vi myser, leker lite och sover korta stunder men ofta. 

Det kan inte vara lätt att vara liten och förkyld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar