Sidor

1 dec. 2016

Man kan ju ändra sig


Jag har tidigare sagt att jag ser framemot att börja introducera mat till Harald.
Jag vet

Men idag på rådgivningen, då sköterskan sa att det kan vara bra om vi börjar med smakprover nu småningom (eller att det är en bra tid att börja nu), läkaren som sa något liknande, så kändes det fel helt enkelt.

Det är säkert bra att börja tidigt, så att han får vänja magen långsamt med riktig mat. Men på något sätt så känns det tokigt att börja ge potatis till en bebis som inte ens kan sitta! På någotsätt skulle det kännas vettigare att ge mat om han kunde sitta i sin stol vid bordet. 
Men jag tror han är lite intresserad av mat nog!
Han tittar noga på då vi äter, och blir frustrerad då han sitter i babysittern på golvet och inte ser vad vi gör på bordet. Men då hjälper det ju inte att ge potatis, han borde ju få hjälp med att sitta!

Jag skall fara och köpa en kudde till matsolen, så kanske han har lättare att sitta. 
Så kan vi börja öva lite på att sitta upp, till att börja med. 
Så tar vi tag i maten sen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar