Sidor

6 okt. 2016

#TBT; God Jul!

I oktober är det helt okej att fundera på jul, det har det alltid varit. Jag brukar inte utsätta Anders för mitt julande, men Harald har kog fått börja höra på julmusik med mej. Dessutom kan man helt utan att skämmas fundera på julklappar!


Iår blir julen lite annorlunda,  fast Harald är nog för liten för att förstå vad som är på gång, men iallafall! Tänk sen om han kommer att behöva Kalle Ankas jul och jultomte på julafton! Va mysigt!
Kanske han inte heller kan komma med och hugga julgran iår ännu..


Julpynt kan man nog inte ta fram förräns lillajul. Tyvärr. Fast julbelysning är något av det bästa som finns. Och hag borde stoppa en ny lampa i kärlek, så att det inte blinkar åt mej iår igen..


Sen är det ju julmarknaden! Julöppning på torget och julbasaren i Bottniahallen. Det skall ju vara en julkrans på dörren som hänger där tills den borde ha varit borttagen för länge sen. Men det är ju så fint med julkrans!


Så. Ja. Jag älskar jul!
Och anledningen till att jag tänkte på jul imorse när vi steg upp, var för att det var minst lika vitt där ute idag som igår. Och jag troligen kommer att måsta skrapa vindrutorna idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar