Sidor

10 okt. 2016

Manifestation och dop

Vilken full helg vi haft!
På lördagen var vi på manifestationen för att rädda VCS. Massor av folk på torget! Det var så roligt att det var så mycket folk, fast det kunde ha varit lite fler. 
10 000 människor kom, det bor ju nog fler människor i österbotten som borde ha haft passligt att komma och inte ha för långt till Vasa.
Men nog var det mycket folk!



Igår var Haralds dop! Både jag och min mor var något upp i varv över våra förberedelser,  men de blev superbra!
Men när vi stod där framme med prästen, fullt upptagen med att fundera på att inte så och säcka ihop samtidigt som jag tittade på Harald som gärna ville slå Anders på näsan, så har jag nu ingen aning om vad prästen sa.

Jag såg att han tittade på oss, jag hörde han pratade till oss; många fina saker sa han, men vad? Jisses va dumt...
Harald var exemplariskt! Lite upprör blev han en liten stund, men annars var han glad och lugn. 
Vid kaffet gjorde han sitt yttersta för att hålla upp ögonen och vara vaken, men det lyckades inte riktigt tyvärr...



Vi var jättetrötta när vi kom hem igår, så idag chillar vi här hemma. 
Ett problem har vi; kaffet håller på att ta slut, det räcker nog bara till idag. 
Äsch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar