Sidor

29 juni 2016

Lite lycka

Vi har varmt här hos oss. Väldigt varmt.
Öppnar man dörren kommer det in alla sorters insekter i mängder och massor.

Men nu har vi köpt myggnät! 
Ett stor och fint myggnät som vi kämpade med att få magnetremsorna i, som vi nu har i terassdörren. Det hålls upp med sina egna karborband och en del målartejp....

Sovrumsluckan fick ett eget litet nät! Det var förstför stort, men när ja klippte i det klippte jag för mycket så att ett litet hörn blev utan nät. 
Äsch.
Men det gick ju att lappa! 

Så nu är jag överlycklig med mina myggnät så jag kan ha upp terassdörren utan att  ehöva ha in alla flygot, myggot och allt sånt!

 

Imorse var jag på kaffe till Mirellas. Efter frukost och kaka satt jag i solen och höll henne sällskap då hon rensade ogräs.
I solen. Under blå himmel.
 Då jag steg upp och tittade bakåt var himlen mer svart än blå!

Så kom åskan. Och regnet. 
Så det blev paus i ogräsplockningen och istället fara till Prisma och köpa jordgubbar. 

Men nu skiner solen igen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar