Sidor

12 maj 2016

#TBT

Jag gilla sommaren ifjol, det hände så myki skoj!
Tillexempel fyllde min mor 60! Vi hade hyrt Glasbruket i Vexala en kväll, där vi grillade, spelade mamma-spelet, bade bubbelpool, åt lite mycket ost...

Jag hade lite tänkt lära mamma koka kräftor, så jag hade köpt riktiga levande sådana. Men tyvärr hade de fått lite varmt (fast vi försökte ha dem i frysen en stund), så de var lite aggressiva när de väl skulle kokas. Dessutom kom vi inte riktigt överäns med spisen. Och för att det skulle ha varit riktigt perfekt, så borde de ha kokats dagen innan..


Glasbruket får mej lite att vilja ha en villa. Där det är riktigt tyst, doftar hav, ljudet av måsarna och vattnet vid stranden. 
Eller kanske bara hyra en villa? Det kan ju fort hända att jag inte riktigt skulme orka spendera sommar efter sommar på samma stuga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar