Sidor

30 maj 2016

Helgen

Helgen spenderades i ett soligt och varmt Kållby. Häggarna blommade, himlen var blå, det kändes väldigt sådär ledigt (som om inte jag har varit ledig i flere veckor redan?)

På lördagen var vi med Anders syster o bror med respektive till Pavis. Jag vet inte om det var mina förväntningar som var för höga, men jag känner mej lite missnöjd. Missnöjd med både maten och servicen... men efterrätten var god!
Servicen hade jag bara väntat mer av, även om den inte var dålig på något sätt, men jag hade tänkt mej en annan standard då det endå är min gamla servitörslärare som  höll i trådarna där!

Efter middagen var vi en sväng i skolparken (där det i stort sett nog såg ut som det alltid har gjort), via makuuni och tillbaks till Kållby.

Men idag! Ingen har väl missat idag?
Det är no åtminstonde 25 grader varmt, strålande sol och huur underbart som helst!
Mamma o pappa var här på lunch och kollade in lite babystuff (tänk att vi redan är i v32!). De hade med sig lite godis från båten, så nu har jag en stor ask lakritspipor och 1 kg kokos-toblerone..

Jag satsade idag på att fara själv till butiken, det gick ju riktigt bra. Jag blev så lycklig när jag hittade nypotatisen! Och ute hade de blåbär och jordgubbar.. såå smaskigt!  Jordgubbarna var riktigt bra fast de varken var finska eller svenska, det var liksom lite i brist på annat typ...

 

Resten av veckan kommer att vara extremt ledig. Varmt är det lovat, så kommer nog att bli en del utesittande. Och en sväng mot jeppis...

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar