Sidor

26 maj 2016

Buzzador - TehoSport proteinbar

*reklaminslag*

Här i förra veckan kom mina proteinbarer från Buzzador! I allmänhet gillar jag proteinbarer, de är så bra att ha med sig som mellanmål när man är på vift, så jag blev riktigt glad av att få en hel låda med dem!

Jag tror int att jag testat just TehoSport förr, och di var riktigt goda!
Min favorit hasselnöt, innehåller per 50g (alltså en stång)
Energi (kcal) 186
Fett  7.0 (varav mättat fett 2,9g)
Kolhydrater 11,5 g (sockerarter 1,5g och polyoler* 8,3g)
Fiber 7,9g
Protein 18,8g
Salt 0,59g

(*polyoler är sockeralkohol, som xylitol och sorbitol. Alltså ej-energigivande sockerarter som smakar sött och framställs ut kolhydrater. Så det påverkar inte blodsockret på samma sätt som vanligt socker. Safe and clean!)

Så en ganska basic proteinbar egentligen. 

Andra smaker jag fick hem var choklad (som smaka typ kladdkaka, nami!), banan-choklad och röda bär-choklad. Varken banan eller röda bär är något jag vill ha i en proteinbar... men troligen finns det andra som tycker om sånt! Till exempel min sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar