Sidor

17 feb. 2016

Anonymt näthat

Dethär är inget nytt; men anonymt näthat? Demhär "trollen".

Det skrivs på bloggar, kommer som feedback, kommentarer till artiklar.. de är överallt! Människor som tror att de kan säga vadsomhelst bara för att ingen vet vem de här.

Det är fegt.
Har du en åsikt, stå för den eller var tyst. Att kommentera något eller skicka negativ feedback helt anonymt och tror att något kommer att påverkas av det, är bara fånigt. Skriv namnet under och din röst kan bli hörd, annars hamnar det lätt i papperskorgen.
(Anonyma undersökningar är en helt annan historia)

Jag har klagat på saker i mina dagar, bl.a. på ett visst restaurangbesök i runt nyår. Vet ni vad? Jag skrev mitt namn, telefonnummer och e-mail i den feedbacken. För så gör man.

Jag blev sårad när dethär hände mig, och langiilsk som jag är, har jag lite svårt att släppa taget om det.
Dethär är det tredje inlägget jag skriver om dethär ikväll, de två tidigare har fått stanna i Utkast. Det kan hända det är bäst så.

Men jag har lärt mig att kanske inte skriva här vad jag tycker om allt och alla, eftersom vissa tydligen kan ta lite på näsan.

Tack och godnatt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar