Sidor

4 okt. 2015

Personalfest och Pedavocessitz

I fredags var det personalfest! 
Vi var vid Capella; nästan lika fint som glasbruket! Synd bara att vi for dit så sent att det var så mörkt då.. men att se månen blänka på vattnet var också fint!

Pojkarna hade lagat en fin tre rätters middag; kräftsoppa till förrätt, oxinrefile med potatisgratäng till huvudrätt och havtornspannacotta med grädde till dessert. Jösses va gott alltså!! Duktiga pojkar vi har i köket.

Sedan var jag med två andra i bastu, de andra tanterna backade ur, då de inte orkade lägga på smink igen efter bastun. Det orkade inte jag heller, för den delen, men det hindrade inte mej från att bada i den snygga bastun!

Där strax efter tolv var det flera av oss som for hem, slmliga på grund av jobb på lördag som jag, andra för att de hade småbarn hemma.

Men vi hade minsann en bra kväll!


På lördag hade studentkören Pedavoces sitz. En ganska liten sitz på 35 pers, men för min del kändes det bra att de inte var så många. 
Och fast hur jag hade försökt förbereda mig på sitzen, klm supertidigt på jobb och allt, så lyckades jag ändå glömma bort snappsarna!
Jösses va pinsamt alltså..

Men de var trevliga hela kvällen lång, sjöng, lekte och hade roligt. 
Så jag tror att det blev riktigt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar