Sidor

22 mars 2015

Lördag

 I helgen fick vi besök! Självaste paret Wallenius! Vi mötte dem på stan, gick till Amarillo på en matbit. Tydligen grundlurade paret på en maträtt som jag och sambon brukar dela på, men de blev inte alls mätta.... hoppsan... 
men det blev efterrätt!
När notan kom hände mågot konstigt. Alla servitörer var superstressade och sprang runt som idioter. Så när vår servitris kom o gav oss notan, märkte hon att hon inte had lagt upp karlarnas öl på noten, eller vårt andra dricka! Men eftersom hok inte orkade (ja, orkade!) gå tillbaka till kassan och ändra på notorna, så fick vi allt dricka gratis. Det var dricka för sammanlagt kanske 20 euro! Say what? Det finns nog inte en enda restaurang jag har jobbat på som skulle ha accepterat en sådan lathet...

Sedan for vi hem till oss, åt för mycket snacks och bakade paj. Jag blev bjuden på alkoholfritt vin. Vi luktade och smakade vinet, och kom fram till att det luktade pissig blöja och äldre herre. Det var det vinet det, fick med andra ord vara!

Sen for vi till stan! Lite nattkrog, dans, klacksparkar, svett, öl på byxorna och allt möjligt luktande elände. Men nog var det roligt för det!

Fin lördag!
Nu är paret på väg hem, och jag väntar besök av ingen mindre än Lina! Till henne bakar jag muffins. Kunde inte bestämma mej mellan blåbär eller choklad, så det blev blåbärschokladmuffins! Smeten var god iallafall....

Det alkoholfria vinet

Jag med en stirrig blick, på väg till Amarillo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar