Sidor

31 mars 2015

De 3 blev 1

 Dagens säkerhetsskolning var extremt tråkig! Riktig tråkig, och då har jag läst nationalekonomi på det finska språket! 
Det var inte riktigt riktat till butikerna i shoppingcentrena, utan mera till småbutikerna längs gatorna. Nåja, kanske jag lärt mej något.

På vägen till skolnkngen tänkte jag bli påkörd av polisen! Tänk, inte ens polisen har en aning om att det är högerregel i korsningen på skolhusgatan-hovrättsesplanaden. 
Helt otroligt.
Men de såg lika förskräckta ut som jag iallafall då vi nitbromsa ikapp!

De tre blev en ja. Jag skulle ha haft tre lediga dagar här före långfredagen. Det blev en. Det på grund av att idag var jag på skolning och imorgon blev det jobb, men på Ekgården. Man måste väl ställa upp lite ibland. Men som tack blev jag av med minlördag! Woop woop, mera påskledigt till mej!

Nu kvällsmål, sleppy-te och activia-jogort. Vi har hållit på och bokat hotell och letat flyg hela kvällen, så nu bleiv vi tröit och snål på kvällsmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar