Sidor

5 jan. 2015

Frost

Imorse kl. 6:45 stod jag och svor åt bilen. Länge, högt och mycket.
Efter att ha stått en bra stund med bilen och inte ens fått in nyckeln i låset, gick jag int o väckte sambon. Han gac mej lite låssmörj o CRC. Så jag sprutade en hel del inni låsen och på nyckeln, och fick efter många om och men in nyckeln i låset. 
Men det gick inte att vrida om. 
Kämpa ett tag, och så sen på klockan. 7:09. Jag börjar 7:30.
Jag for in igen o väckte åter sambon, som sa ja skall fortsätta försöka bara så kommer han o hjålper. Stackaren steg upp o klädde på sej o kom ut till mej. 
Det var svinkallt och bilen var ordentligt fastfrusen. 
Sambon testade spruta mera medel i låsen o på nyckeln o tog i så hårt han vågade utan att bryta av nyckeln. 
Sen kom dörren upp!
så iväg körde jag, kl 7:18
Jag brukar annars stanna då det blr gult ljus i trafikljusen, men inte just idag.
 Kl. 7:32 kom jag inspurtande vid commerce. 
Jag hann ju nästan!
nu funderar vi på en kupevärmare, om det skulle vara bättre att bilen hölls varm innifrån, så att det inte behöver hända igen.

Annars har det varit suuuperfint väder idag! Solen skiner, det är vitt och vackert. 
De e bara lite kallt, men det är väl därför man har vinterjacka. 


Imorgon är det ledig dag igen! De e no skönt de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar