Sidor

4 maj 2013

Skola&sånt

 Idag har jag varit i skolan! yee!!
Nemen, förutom att vuxenstuderanden nog måste vara något av de gnälligaste människor som finns, är det ganska trevligt att få en kurs avklarad med att bara ha lektion 4 ggr och två uppgifter.

Eftersom jag var vrålhungrig på pausen, och det inte fanns några smörgåsar alls i cafét, så skulle jag testa något juice-smoothi-liknande som fanns i kylskåpet. De va helt grymt gott!
Denhär var hallon och blåbär, fanns också i banan och mango, även om de lät lite konstigt.
Sjukt gott iallafall, fast jag har aldrig sett sådana i butiken? men jag kanske bara inte har tittat där var de finns.





Sen har jag också läst om att det är många cykelstölder i Vasa nu. De skulle ju inte vara så illa om de bara blev slängda i något dike så att den som äger cykeln skulle hitta den igen, men varför slänga ner den i vattnet?
Det såg inte heller ut som att den hade legat där speciellt länge... Men där är den, ensam och övergiven..
och blöt.

Vid brändöbron

Efter skolan var jag via butiken, och som ett litet barn gick jag och plockade saker från hyllorna, allt jag ville ha! Så nu har jag nog spritförådet fyllt för resten av maj, åtminstonde! Men om det finns så många olika saker som ser gott ut, hur kan man då motså...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar