Sidor

27 dec. 2011

Tisdag - mellandagar

Då var den julen undan. Märkligt hur fort jularna går nuförtiden... Även om det var lite spännande nog! Mat o smask o alltmöjligt! Även om det mest spännande under julhelgen nog var att fara til Forsbyen på jul-sitz. Men det var roligt!

Nu i mellandagarna är det shopping och gym som gäller. Även om jag var alldeles för lat för det idag, vilket var lite jobbigt...
Men vi var och reade runt lite, en av oss hittade en jacka. Det var inte jag.
Jag hittade ingenting! Det kändes ju lite fel, att inte hitta nånting alls! Fast jag sökte ju inte riktigt så noga heller, men hur som haver.
Något nytt måste jag ju hitta någon dag! Kanske imorron?

Nåja, nyårsplaneringen är i full gång! Eventuellt Kokkola, men det är lite jobbigt att behöva köra därifrån också. Eller så kanske hemma hos en kompis, vilket det troligen blir! Di har en öppen spis, så mittiallt kanske vi grillar nånting smått också. Tyvärr är det ju mitt i stan, så det blir kanske inga raketer, om vi inte tar oss ut till stranden och skuter med de andra små barnen.
Att fara ut är nog uteslutet, minns int riktigt om det var då som det är så smockfullt att man står timmar i kö in, aldrig slipper och dans, och åtminstonde inte slipper och beställa nå öl! Dessutom har ju Stadshotellet monopol där i stan, så det kostar ju minst 20 och slippa in där då! Så int värt de!

Det är bara denhär och nästa vecka kvar av jullovet nu! Det är att passa på att njuta då också, så att man int missar nånting, skulle ju vara förfärligt. Men annars blir det nog ganska kiva att börja skolan igen, och få nån rätsida på dehär dagarna. Även om den senaste tiden i skolan inte har varit så mycke till rätsida på nånting alls!

Nyårslöften? Det är något jag måste börja fundera ut. Har hört många bra saker andra skall lova, men kan man bara kopiera andras löften? Kanske man kan, om man håller dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar