Sidor

26 feb. 2020

Paus med sociala medier?

I min värld är sociala medier till exempel Facebook och Instagram.
Inte typ bloggen (bara min) o Whatsapp!

Jag skall ta en paus från Instagram och Facebook.
Detta mest på grund av mitt sjuka beteende gällande att jämföra mej och mitt liv med andras instagramliv. Egentligen vet jag ju att Instagram är mest grädde, och inte livet på riktigt i de flesta fall. För det är inte många som lägger upp något på Instagram från dendär stunderna när livet känns mest förjävligt!
Och så känns det ofta för mej.

Så jag tar en paus.
Och skall öva på att sänka ribban för extrema krav på mig själv, regler jag har skapat för mej själv som ingen människa ska behöva leva upp till.
Så skall jag öva på att vara snäll mot mej själv och tänka "Good enough"
Jag skall börja lyssna på när Anders säger att han älskar mig.
Jag behöver bli snäll mot mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar