Sidor

12 dec. 2017

Vi skippade november


Det är förkylningstider, höstdeppig, mörkt, trist...
Så varje gång jag har tänkt "blogg?" så har det följts av tanken "ska jag skriva om att det är mörkt?".
Så jag har skräpat i det helt enkelt.

Men nu är det mitt i advent! Bästa tiden på året, helt klart!Vi har pyntat och lagat pepparkakshus, men julganen får stanna i skogen iår.  Det känns inte som att julgran och 1åring är en så bra kombo.
Och igår hade jag min sista arbetsdag för iår, så nu är det julledigt!!

Förra veckan var vi med om något nytt; feber. Hög feber. Vi kände oss riktigt handfallna och visste varken ut eller in. Det visste nog inte Harald heller. Tre-dagars-febern höll i sig sina tre dagar (med 39,8... hohho) och försvann och fram kom prickarna. Vilken prickig liten karl vi hade hela helgen!

Imorgon funderar vi på att gå o titta på lucia, antingen kröningen på morgonen eller sen tåget på kvällen. Båda är ju väldigt stämningsfulla! Så blir det ännu mera julfeelis! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar