Sidor

1 feb. 2017

Hemmadag - tandsprickning


Idag är jag hemma med en väldigt glad kille. 
Men ibland är min väldigt glada kille väldigt lessen. 
Eller väldigt arg.

Det kan inte vara lätt att få tänder alltså!

Det började redan förra veckan med den första tanden. Det var en hel del gnäll om dagen och väldigt mycket gnäll om natten. Men det gick ju över efter nån dag!
Igår började vi på igen, denna gång med tand nummer två.
Flytande panadol är som en räddning, och Harald tycker det är riktigt skönt när jag först kommer med tandborsten och skrubbar lite och sen såtar lite panadol på de nya tänderna!

Idag är han ganska glad, med lite underhållning så ler han också. Men det är lite just och just.
Imorgon skall vi på 6månaderskontroll! Min lilla LILLA bebis blir 6 månader! Jisses, snart är ju mammaledigheten slut! Jag känner mej så absolut inte redo att fara tillbaka till något jobb...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar