Sidor

15 nov. 2016

Baksmälla ala baby


Det måste vara tungt att vara bebis.
Igår vande sig Harald sakta men säkert att han äntligen var hemma igen, men trots att vi var hemma igen så hade han extremt svårt att få tag i sömnen både på eftermiddagen och till natten.

Vi är vana med lite skrik och gnäll i samband med nattningen. Men igårkväll var det något extremt!
Skrikandet blev till vrål, tårarna sprutade och hela pojken skakade.
Det var så synd om honom. Vi fick göra om nattningsrutinen igen, men vad hjälpte nu det...
Efter många om och men somnade han. I vår säng. I mitten.
Tänk att en så liten tar så mycket plats!

Efter att han hade fått sova några timmar testade jag att flytta honom till sin egen säng. Knappt kunde jag röra pojken utan att han vaknade till lite. Verkligt ytlig sömn alltså! Men han verkade vara lite tryggare när han fick sova med oss iallafall och började inte ropa när han vaknade iallafall!

Vi var uppe bara en gång inatt.  Men vi var uppe nästan 2 timmar, jag och Harald. Vi stängde in Anders i sovrummet och hoppades att han kunde sova, då han skall köra till Oravais om morgnarna nuförtiden är det bäst att vara utvilad så han orkar koncentrera sig på vägen!

Kolikmassage är grejer det!
Det höll vi på med runt kl.3 inatt! "Måne och sol" tror jag den kallas, och den hjälpte iallafall lite. En hel del pruttande senare var pojken betydligt mer avslappnad och kunde tänka sig att fortsätta natten i vagnen utan några större protester. Så kanske vi borde börja med magdropparna igen?

Så jag vet inte om skrikandet inatt bara var luftig mage eller lite "baksmälla" från helgen, men denhär veckan skall vi bara vara hemma hela veckan för att få några fastare rutiner så att Harald skall få lättare att somna på kvällen!
Det har jag sagt förr, jag vet, men denhär veckan skall vi få till rutinerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar