Sidor

3 nov. 2016

3månaderskontroll

I tisdags var vi på kontroll igen! Harald var upprörd redan då vi for hemmifrån, riktigt som om han visste vad som är på kommande. 

Vaccinering

Där satt vi då. Harald på mitt ena ben med ett ben mellan mina ben och min hand på sitt knä. 
Och han skrek. Det ville jag också göra. 

Men de gick bra! Det gick fort över. Och ingen feber eller nåt fick han efteråt heller!
Harald är nu 6,3 kg och 64cm! Jösses han växer alltså, snart har int vi nå kläder... vilken fantastisk anledning för att få fa o shoppa!

Sen diskutera vi sömn. Vi har ju som dålig vana att vara uppe till 1 och sova hemskt lite på dagarna. Så nu har vi fått lär-dig-somna-själv tips, där det bland annat ingår att jag inte skall plock opp han vid första lilla gnäll. 

Igår funkade det fint för oss, men då vet jag ju int om han kanske bara reagerade lite på vaccineringen. 

Igår funkade nattningen nästan. Efter en timme steg vi upp o satt i köket o lugnade ner oss en stund efter en halvtimmes vrålande. Efter det kunde vi somna allihop! Halv elva e ju bättre än 1 iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar