Sidor

30 aug. 2016

Utfärd och hemmagos

Igår sov Harald ungefär hela dagen lång. 
Så det var en riktigt bra dag att testa fara någonstans på! Så vi var till prisma och testade familjeparkering. Jisses vilka breda rutor, skulle nästan rymmas två av min bil på en ruta!
Men när man ser lite större familjer (med större barn eller barnvagn med) så bwhövdes nog all plats! Där var en karl med tre små flickor, och han skulle ju ha in all mat och alla barn i bilen, så då var det bra med plats!
Jag behövde "bara" ha ut bilstolen, helt tillräckligt prackigt då jag inte är så van ännu..

I butiken uppförde sig Harald exemplariskt! Han sov.
Två gubbar stod och tittade på honom grundligt när vi kollade tidningar, och funderade hur någon kan vara sååå liten! De tyckte han var riktigt söt, och funderade om han hade öppnat ögonen ännu (och jämförde då honom med kattungar).

 

Men det var roligt att ta med honom nånstans! Så att vi inte bara mpste vara hemma jämt, utan kan fara och se något annat också!

Idag var det annorlunda. Idag började vi dagen runt 6, och sedan hade vi famntid till... kl 13...
Lade jag ner honom i sängen skrek han. I soffan skrek han. På skötbordet skrek han inte, men dör kunde jag ju inte lämna honom. I sittern skrek han.
Så att, famntid. Lite gungande och klappande på baken, annars skrek han.



Men mysigt hade vi! Sämre kan man ju ha det ♡

Nu mot kvällen har han klarat att sova ensam i vår säng, får se hur länge..
Annars kan vi fortsätta myset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar