Sidor

25 aug. 2016

Höstlistan

Sambon glor på datorn, babyn sover, tvättmaskinen är igång och jag orkar helt enkelt inte masa mig ur soffan riktigt ännu. 
Så vad passar bättre än en lista?
Fritt kopierad av Carola Ekman

Höstlistan

Vad kommer du äta i höst?
Tortillas! Massa tortillas... hehe, nej nog blir det väl annat också, soppor och grytor; sånt som är lätt att laga i större mängd och lätt att bara värma upp både till mej här hemma och till Anders på jobbet

Vad kommer du att dricka i höst?
Jag fortsätter satsa helhjärtat på kaffe och 3 liter vatten om dagen! 
(Jag har aldrig förr hinkat i mig så mycket vatten som nu, är törstig konstant!)



Vilken kommer bli din favoritmöbel i höst?
Soffan. Jag och bebis har parkerat oss i soffan vid amning,  mys, gråt och sovstund. 
Perfekt med babynest och en massa kuddar!

Vilket klädesplagg kommer du använda flitigast i höst?
Sockor. Stickasockor! Både till mej och bebis!
Och mysbyxor med myströja, jag skall ju endå bara vara hemma som mest..



Hur kommer den typiska höstdagen se ut?
Tja, lite hemmamys, vagnpromenader, biblioteksbesök (vi skall bekanta oss med smedsby bibliotek), lite kaffebesök och familjecafe



Vad kommer du läsa i höst?
Jag läser mest bloggar o tidningar från förr, så jag fortsätter väl i samma bana. Lite inbillar jag mej att jag skall hinna läsa klart "Gräset är mörkare på andra sidan", men får väl se hur det blir..

Vad kommer vara din största förändring i höst?
Småbarnsliv! Utan vidare. Att ha ett litet liv som är helt beroende av mej..

Vad kommer vara din största utmaning i höst?
Vad skall jag välja? Vi skall öva på att bli av med amningsnappen iallafall,  det kommer att behöva övas på. Enligt barnmorskan kan det ta ett tag att bli av med den

Vad är det bästa med din höst?
Börja tända ljus på kvällen, friskare luft ute och härligt höstväder! 
(September Oktober, November är bara mörk, regnig o trist)



Vem kommer du mysa under filten med?
Bebis ♡ 

Normalt brukar jag spendera hösten på att vänta på julen... eller tills det är okej att börja tänka jul och julmusik och jul jul jul! Pinsamt tidigt brukar jag börja lyssna på julmusik när jag är ensam hemma, efter farsdag brukar det vara okej för Anders att jag lyssnar på det i hans närvaro också. 
Det är ganska lätt att tänka jul på regniga tråkiga dagar, kanske inte igår när solen sken och det var 23 grader varmt... men idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar