Sidor

20 juli 2016

Veckans mage; 38+6

Imorgon har vi vecka 39 jämt. 
Tänk de! 
På babyshower-gissningen var det några som hade gissat på ett tidigare datum, men ännu sker det hemskt lite på förlossningsfronten. Min syster gissade på idag, tror jag, får se om vi åker in ännu idag.
Det är int helt omöjligt, så sent som imorse runt halv fyra funderade jag nog på om det var något på gång. En hel del sparkande och det värkte och pickade runt magen, det var nästan lite obehagligt. Men ännu är han ju kvar.

Då vi var till barnmorskan i måndags var hon betydligt nöjdare med oss än hon var förra veckan. Blodtrycket och svullnaden hade gått ner och vi mår fint.
Nu är baby ungefär 51cm lång och 3,4 kg, om han följer kurvan. Sen om han e lite större eller mindre är också helt okej.
Själv mår ua ännu bra; lite svullna fötter och förfärlig halsbränna och obekvämt att sova. Men annars bra!



Och min mage ser och känns lite annorlunda idag, tycker jag. Är det såhär den "faller ner" kanske? Kanske vi får tillökning ännu i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar