Sidor

8 juli 2016

Veckans mage; 37+1

Jag har en stor mage. Stor, rund och väldigt levande.
Den tar i överallt, då jag har lite svårt att vänja mig med att det faktiskt sticker så långt ut som den gör. Men det är väldigt lite kvar av dethär nu, snart kommer han ju ut!

Barnet är nu ca. 48 cm långt och väger ca. 3 kg. Från och med nu räknas graviditeten som fullgången; han kan i princip komma ut när som helst! Barnet ökar snabbt i vikt, men det betyder tydligen ändå inte att jag skall gå upp i vikt nåmera nu?
Kanske jag är helt tillräckligt tung som det är nu, det börjar bli lite tungt att röra mig och vara igång utan att bli fånigt andfådd.

    

Själva förlossningen oroar mig hemskt lite egentligen. Jag vet ju vilken hjälp jag får på sjukhuset, vilka smärtlindribgar som finns och Anders kommer ju att vara där!
Jag tänkte lita på sjukhuspersonalen; de har ju utbildning och högst troligen gjort det förr. 

Men att komma hem med baby och börja sköta honom? 
Amningen känns nästan värst; tänk om det inte funkar? Det finns kvinnor som inte får det att funka, tänk om jag hör till en av dem? 
Men man får ju en massa hjälp på sjukhuset. Och efter sjukhusvistelsen om det behövs. 

Det kommer att gå bra. Det tror jag ännu på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar