Sidor

4 juni 2016

Sommarlistan 2016

Listan som finns på "allas" bloggar, den måste jag ju ha!
Behövs det ens skrivas varifrån den kommer då? 

Vilka är de tre första sakerna du tänker på när du hör "sommar"?
Nypotatis, jordgubbar och lunch på Strampen


Vilken smak på glassen beställer du?
Polkagris! Det är sött, gott och passar alltid! ♡

Sia eller Ingman?
Oj, jag vet int? Vilket som!

Var tillbringar du helst din lediga kväll?
Hemma på terassen med sambon, något grillat och något kallt o drick!


Skall du gå på student- eller examenskalas?
Nej

Smörgåstårta - najs eller bajs?
Såå najs! Helst en med skinka eller räkor!


Var hittar man dig en regning dag?
Hemma säkert, med film och popcorn!

Var och hur firar du midsommar?
Det har varierat lite från år till år. Iår blir det troligen på en terass i jeppis med en massa mat på grillen!

Vilken blir årets sommarplåga?
A little swing? Iallafall här hos oss!


Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?
Slå av tv:n, lämna telefonen hemma och gå ut och lyssna på fåglarna och havet.


Skall du resa någonstans i sommar?
Nej.. på sin höjd till Kalajoki!

Skall du sommarjobba eller ha semester?
Jag fortsätter med min ledighet. Semester. Permittering.  Mammaledighet. Kärt barn har många namn, men ledig är jag!

Den ultimata sommarmaten för mig är...
Nypotatis med lite stekt fisk med smör... namm..

När tar du det första doppet?
Knappast iår. Jag vadade lite vid Karperö, det får räknas iår.

Beskriv din idyllsommar!
Lagom varmt, soligt, ledigt, "villaliv"-ich...


Nämn tre saker du ser framemot sommaren 2016
Andersas semester, grillat och baby! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar