Sidor

26 apr. 2016

Evighetslistan

Medan sambon är ute i snöblandatregn och byter ringar på Hondan, sitter jag inne i värmen och funderar över denhär listan som så många fyller ut sin blogg med. Listan kommer från ingen mindre än Linn på Sevendays, och tar upp sånt som aldrig blir gammalt! Typ..

Evighetslistan

Såhär tänker jag kring vacciner
Domhär vaccinerna som vi alla fått som barn är bra för oss, det tror jag faktiskt. Annars skulle vi väl inte få dem? Också dedär fästingvaccinet tror jag är bra.
Men sen så finns det ju influensavaccin av olika typer, är sådant faktiskt nödvändigt?

Gällande skönhetsingrepp tycker jag såhär
Var och en med sitt. 
(Har man varit med om något, som en olycka av något slag, är man ju kanske i mer behov av någon typ av ingrepp, men när någon tjej bara tycker att deras bröst är för små eller näsa för bred, tycker jag nog att det är lite löjligt)

Min sanna åsikt om muminmuggar
Jag undrar om det hör till saker man inte får tycka illa om (ta humorgruppen KAJ som exempel på sånt man inte får tycka illa om). Men de är fina, utan vidare, men de är lite små. Som kaffemugg när man har/är på besök är helt bra, men till morgonkaffet är den lite liten. 
Jag har köpt en mugg, resten har jag fått i present! Får man räkna 6 st som samling?



Ska barn synas på sociala medier? Såhär tänker jag
På sitt egna barn får man som förälder lägga upp bilder på sociala medier. MEN lite skall man tänka efter förr; bilder som lagts upp på internet stannar på internet. Därför förstår jag inte hur vissa kan lägga upp nakna bilder på barn som tex. badar (oavsett ålder), eftersom det finns många sjuka människor här i världen.

Är jag feminist eller inte? Såhär tänker jag
Jo. Feminismen står för jämställdheten,  det kan man ju inte vara emot! Sedan finns det ju manshatande extriminister, men de har inget med feminismen att göra.

Mina tankar kring kommersiella samarbeten i bloggar
Här har vi igen; var och en med sitt.

Kan pojkar ha rosa kläder? Min åsikt om genustänk i kläder
Såklart pojkar kan ha rosa lika bra som flickor kan ha blå. Jag har rosa, blå, grön, brun, randig, med eller utan elefant och med eller utan båtar till min baby. 
Men jag skulle ju inte lägga en klänning på min pojke och knappast kostym på min flicka. 


Dop eller namnfest - vad väljer jag?
Gammal vana trogen lär vi döpa vårt barn. Han lär knappast lida av att höra till kyrkan, och han får ju skriv ut sig senare om han vill. 

Bloggska - är det ett viktigt språk?
Jag vill säga nej

Den berömda bloggfasaden - skall man visa allt i bloggen?
Vad man vill och inte vill visa i bloggen bestämmer man själv, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar