Sidor

3 feb. 2016

Fazer cafe

Vasa är fullt med cafeer, både billigare och dyrare. Konditorier, cafeer, bagericafe och what not. Men nu kommer ännu ett till; Fazer cafe! 
Jag var till ett sånt i Helsingfors en gång. Sjukt populärt ställe, vansinnigt dyrt och gudomligt gott. En ordentligt konkurrent till Sweet Vasa kanske tillome?

Jag ser iallafall framemot det, den kommer iallafall inte att börja konkurrera med det cafe jag jobbar på nu.. de går ju int.

Senaste två dagarna har jag varit vansinnigt trött på jobbet. 
Har bland annat lyckats med att iställer för att hälla grädde i tillbringaren, hällde jag grädden PÅ tillbringaren. 
Jag hällde kaffepuruna direkt i kaffekokaren (dit man normalt häller vatten). 
Jag har promenerat in i mjölkkylen och funderat på varför jag inte hittar tomat (ehm, i grönsakskylen kanske?)
Jag är farlig med min kärra mellan cafe och restaurangen; jag kör i eller över.
Bra början på en lång arbetsvecka...


Ne hörni, tack o gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar