Sidor

18 nov. 2015

När det är dömt att misslyckas


06:45
står utanför ÅA och inser att jag har glömt nycklarna hemma och slipper nu inte in. Skit! Sersom tur är jobbkompisen inne och börjar banka på dörren tills han ser mej. Vilken tur.

07:05
försöker plocka ner sallad från översta hyllan. Salladslådorna kommer ner. Skit. Tomaterna rullar runt över golvet. Bra Ida.

07:15
bottenkassan stämmer inte. Det är 40 euro för mycket. Skit. Det är gårdagens kassapåse som är fel. Hämtar kassapåsen, räknar om den. Där fanns färre tjugolappar än vad jag hade räknat med. Skit. Fick laga om gårdagens kassapåse.

07:30
skinkan faller på golvet. Äsch. Salladen faller på golvet. Skit. Skräp. Äsch.
Hämtar ny skinka från köket.

07:50
kortterminalen slutar fungera. Voi hemska saker.

08:15
hämtar potatis. Tappar potatisen två gånger på väg till cafe. Stackars potatis.

08:45
Kaffet tar slut. Igen.

10:30
matpaus. Äntligen. Klåttar dressing över hela brickan. Äsch.

11:30 inser att jag har slängt bort en 150l säck med tomflaskor. Det hålls hemligt... men äsch!

12:30
dags för golvtvätt. Sopar golvet. Sockrar munkar. Tappar sockerburk på golvet. Äsch!!

14:20
går till stan och väntarpå sambo.

15:35
sambomeddelar han är övertid 30 min.

16:20
frågar sambon om han är på kommande. Han dröjer ännu 15 min.

17:15
lagar mat. Missar saltpaketet och det är salt på köksbänken, på golvet och på fisken. Lite för mycket påfisken. Äsch.

17:20
häller kokande vatten över köksbänken i ett försök atthälla bort lite vatten av potatis.

Så att som så var min dag.
Det blir bättre imorgon.
Sambons dag var inte bättre, så nu väntar vi pä att maten skall bli klar, så att vi kan bada bastu sen och bara glömma denna bedrövelsens dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar