Sidor

19 okt. 2015

I mitt kök

En av de saker jag gillar allra mest med vårt hem är vårt kök. Eller mitt kök. 
Det är ljusa skåpar, mörka bänkar och fint och onödigt hårt stengolv. 
Vi har ett stoort fint köksfönster med morgonsol och utsikt över våra grannars barnvagn som oftast står parkerad på deras bakgård.


Vi har ett skåp fullt med små minnen på! Olika härliga människor som gift sig, fått studenten, varit på resa, som vi fått gratulationer av på födelsedag eller inflyttning...
Jag gillar att ha dem där på skåpet, det ger lite sådär personlighet till hemmet.


Pä kyöskåpet hänger mera praktiska grejer, såsom kalender över gårdskarlsturer, mitt arbetsschema (Anders behöver inget sånt.. men han gillar att ha lite koll på mitt), vår handellslista och fjolårets rosa band. I kyöskåpet är mat, vad annars? ;)
All min underbara Froosh tillexempel! :D


Vi har en fruktskål! Nu finns det ju några regler om vilka frukter man får ha med vilka, men det brukar gå bra för oss ändå.
Jag skulle vilja ha en "hängmatta" åt dem, så att de skulle få luft hela varver runt.. det skulle vara fint!


Clipper te är det bästa teet som finns! Tycker jag iallafall. Jag har nästan lite onödigt många, ja vet, men de finns ju så många härliga smaker! Favoriterna är nog detox (smakar lakrits), sleep easy (kamomillte), cocoste och jordgubbste!


Köksbordet börjar bli gammalt och har varit med sedan Andrs flyttade till Vasa! Men det har hållit bra och får hålla ett tag till. 
Jac har lite säsong på mina gardiner. Äpplen känns ju höstigt och mysigt!
Och så lite ljus i fönstret för ökad mysfaktor ♡




Det var mitt kök! Det är stort och bra, plats för många.  Om man jämför med vårt förra kök där vi knappt rymdes två och laga mat!
Men här ryms vi fast båda två på samma gång plus gäster runt matbordet, typ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar