Sidor

30 okt. 2015

Halloweenlyktor

Iår har jag testat laga mina första halloweenlyktor! 
Det var mycket lättare av skära dem än vad jag trodde!
Sedan började den ena spricka lite i ena tanden... men de syns knappt!

How to;
  • Skär av toppen på pumpan, skär lite snett så att locket blir lätt ta bort
  • gräv ut fröna. Dem kan man spara och rosta!
  • gräv ut lite av köttet, så att det inte blir så mycket att skära igenom sen. Man kan spara köttet och laga till exempel pumpapaj, men mina pumpor var inte i så bra skick..
  • Rita lite på ett papper och googla lite hur pumpan kan se ut, rita på pumpan eller klipp ut lite modeller
  • Använd en bra och mycket vass kniv, så går det mycket lätt! Själv använd jag en liten rotsakskniv (kan den skära kålrot klarar den bra pumpa!)



Min första pumpa blev tt se lite snäll ut, medan den andra sr ut som en lite elak broder... men vackert så!


Blev riktigt nöjd med dem båda två! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar