Sidor

11 okt. 2015

Bröllop


Lördagen den 10.10 2015, de gifte sig! Marika o Simon! Samma datum de träffats, o förlovats.. ♡♡

Så igår firade vi dem! Vigseln hölls i Replot kyrka, en söt liten kyrka. 


Festen hölls på Bernys. De hade en egen hashtag (#marikasimon2015) som jag hann bombadera lite under kvällen. Jag tog flera lite lustiga bilder, mem tänkte sedan att bruden blir nog lessen om jag lägger upp en bild då hon har gaffeln på väg till munnen... men de var en rolig bild!
Tårtan hade bruden bakat själv! Och jösses vilken god tårta det var!


Som lekar hade vi skoleken (där de var rörande överräns på många punkter), legolek (simon byggde en legofigur som marika förklarade, de gick riktit bra). De hade också fått varsin Brunbergskyss med tandpetare i, så drog de ut en och en tandpetare och skulle säga ett smeknamn de använder. 
I slutet av kvällen drogs en sånglek, och vi såg lite lustiga ut efter den visan.. hehe.. aldrig har väl min sambo sett stiligare ut, än med sockerbitar i munnen, plastpåse på huvudet, pappersassietter på öronen och snapsglas på ögonen?



Sött var det sedan vid tårtuppskärningen igen! Lite flummande med tårtspaden, åsikter om tårtbitens storlek, och en hel del fotande. 

Det hölls tal av brudgummens mor, en fadder, bröder och en mor. Jättefina tal! Många i publiken såg riktigt rörda ut. 
Och mot seinon kom bröllopsvalsen! 

Det var ett fint bröllop! Var jättenervös över att vara co-toastmaster, tänkte att nu kommer jag att börja prata sådär suupersnabbt igen så att ingen hänger med! Men jag tror det gick helt okej! Huvudsaken är väl att brudparet är nöjd? :)


Så grattis igen, Marika och Simon! ♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar