Sidor

26 sep. 2015

What's in my bag?

Jag gillar denhär sortens inlägg; att inte bara stalka bloggar, utan även få gräva i andras handväskor! Inte sådär bokstavligt talat, men tack vara "whats in my bag" inlägg! 

Det har blivit lite skillnad på min väska nu och väska förr, till exempel går jag inte längre runt med häften, pennor och kalender längre. Arbetsschemat hänger på kylskåpet, och man kommer ganska långt med 1 penna.

Annat jag släpar runt på är
Min plånbok
En lacoste-parfym 
Två olika handkrämer (en som mest luktar gott, och en som faktiskt hjälper mot snustorra händer)
Läkerol med äppelsmak
Tuggummi
Mellanmål (Chokomoment när chokladbehovet drar in, och Allevo för hunger)
En bläckpenna
Hårsnoddar och smygspännen
Två armband. Är inte helt säker på varför.
En mascara
Inte mindre än 7 läppomadan. 7! Och det i bara denhär väskan! Dessutom ett lipbutter och ett läppglans! Oj...
Jobbnycklar
Näsdukar
En 50cent


När jag plockade allt ur väskan på dethär sättet, kändes det som om jag inte hade så mycket i den. Fast min väska jämt känns full liksom! 


Men alla dessa läppomadan. Och då finns det ännu 2 på nattduksbordet och 2-3 i badrummet. Läppglans har jag ingen aning om var eller hur många.
Men de är bra att ha!

Det var min väska! 
Och jag gillar den! 

(I efterhand märkte jag att jag också hade ett par "kladd-vantar" i den. Jag har sådana när jag bär heta tallrikar på jobbet på diverse tillställningar. Bra att ha i väskan, bättre på jobbet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar